Narracje (auto)promocyjne w wideoklipach rockowych (na przykładzie twórczości Johna Ozzy’ego Osbourne’a)
View/ Open
Author:
Kosek, Jakub
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 230, Studia de Cultura 9 (2) (2017), s. [20]-31
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wideoklipautopromocja
narracja
muzyka rockowa
John Ozzy Osbourne
kultura audiowizualna
music video
self-promotion
narration
rock music
John Ozzy Osbourne
audiovisual culture
Date: 2017
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
W artykule zwrócono uwagę na wykorzystanie wideoklipu w twórczości angielskiego prekursora
muzyki heavymetalowej Johna Ozzy’ego Osbourne’a. Autor zaprezentował kluczowe
typologie dotyczące badanego zjawiska, a także podjął rozważania nad działalnością brytyjskiego
twórcy w perspektywie procesu autokreacji wizerunku, działań mitologizacyjnych
oraz w kontekście tworzenia rockowych struktur doświadczania i odczuwania. The article focuses on the music videos in the works of English precursor of heavy metal music
John Ozzy Osbourne. The author presented the key typologies on the examined phenomenon,
and embarked on the activities of the British composer self-creation in the perspective
of the image, mythologization activities and in the context of the creation of rock structures
of experience and feelings.