• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2014, Studia Russologica 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Russologica
  • 2014, Studia Russologica 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 179. Studia Russologica 7

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 179. Studia Russologica 7 (3.117MB)
Autor:
Dziewanowska, Dorota
Chodurska, Halina
Stawarz, Barbara
Redaktor:
Dziewanowska, Dorota
Chodurska, Halina
Stawarz, Barbara
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 1689-9911
Język: pl, ru
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Oddajemy w ręce Czytelników siódmy tom serii Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis – Studia Russologica, zawierający artykuły pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. S. Pigonia w Krośnie, Politechniki Krakowskiej (Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych). Autorzy niniejszego tomu nie wywodzą się wyłącznie z krajowego środowiska naukowego. W zbiorze zamieszczono także publikacje ukazujące aktualne zainteresowania badawcze rusycystów z ośrodków zagranicznych: Moskiewskiego Uniwersytetu Pedagogicznego i Państwowego Uniwersytetu w Tiumeniu. Niniejszy tom zawiera prace z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa i glottodydaktyki. Artykuły z zakresu literaturoznawstwa są prezentacją różnych stanowisk badawczych slawistów, których prace o nachyleniu teoretycznym lub mające charakter analityczny posiadają jedną cechę wspólną, jednoczy je pewien aspekt nowości w ujęciu problematyki znanej lub niepoddanej jeszcze refleksji historycznoliterackiej. Znajdują tutaj swoje miejsce studia dotyczące: rosyjskiej myśli estetycznej początku wieku XIX, specyfiki językowej zjawiska „olifaktoryzmu”, motywu książki w twórczości pisarzy wywodzących się z różnych kręgów kulturowych czy też spuścizny jednego z poetów syberyjskich. Tematyka artykułów zamieszczonych w dziale Językoznawstwo odzwierciedla jak zwykle szerokie zainteresowania przedstawicieli tej dyscypliny. W bieżącym roku część tę poszerzyliśmy dodatkowo o rozważania przekładoznawcze, decydując się na opublikowanie szkicu o tłumaczeniach Rewizora na język polski i esperanto. Badania historycznojęzykowe reprezentują tym razem artykuł o interpunkcji rosyjskich rękopiśmiennych dokumentów z XVIII wieku oraz próba rekonstrukcji prasłowiańskiego gniazda czasownika *tomiti. W kręgu problematyki współczesnego języka rosyjskiego znalazły się natomiast opracowania poświęcone konwergencji przysłówka тупо do kategorii partykuł, analiza terminologii związanej z językiem polityki i omówienie dwu kluczowych pojęć językowego obrazu kobiety i mężczyzny w rosyjskiej prozie wiejskiej. Prace z zakresu glottodydaktyki dotyczą różnych aspektów nauczania i uczenia się języka rosyjskiego na studiach filologicznych oraz na lektoracie języka rosyjskiego. W artykułach wskazano na zalety stosowania na studiach rusycystycznych technik coachingu, polegających na pracy w partnerstwie, przedstawiono również innowacyjne metody nauczania obcego języka specjalistycznego w procesie kształcenia politechnicznego. Proponowane nowatorskie techniki pracy stwarzają możliwość optymalizacji procesu akwizycji języków obcych i stanowią odzwierciedlenie coraz szerszych zainteresowań współczesnej glottodydaktyki poszukiwaniem efektywnych rozwiązań nauczania języków obcych. W dziale Glottodydaktyka zamieszczono także artykuły o charakterze deskryptywno-eksplikatywnym z zakresu metodyki nauczania języków obcych oraz prace przeglądowe, które koncentrują się na zagadnieniach nauczania gramatyki. Rozpatrywane są również zagadnienia dotyczące konstruowania testów językowych i badania efektów uczenia się języka obcego.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9269
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Russologica 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image