Geografia w ramowym systemie nauczania w Czechach
Author:
Baarová, Barbara
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [197]-206
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
bloki przedmiotowekompetencje kluczowe
ramowy program nauczania
ścieżki edukacyjne
Uniwersytet Ostrawski i geografia
educational field
general competencies
educational program
cross-curricular issues
University of Ostrava and geography
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Artykuł skupia się na ogólnym porównaniu systemów edukacyjnych w Czechach i w Polsce na
wszystkich poziomach. Wyjaśnia zmiany w szkolnictwie czeskim w szkołach podstawowych
i średnich, częściowo informuje o szkolnictwie polskim w Czechach (na Zaolziu). Ostatni
rozdział opisuje ścieżkę przyrodniczą zbudowaną w pobliżu jednego zwykłego osiedlowego
gimnazjum, która pokazuje, jak można uatrakcyjnić naukę również innym sposobem, aniżeli
najnowszymi technologiami. The article focuses on the differences in the education system in the Czech Republic and
Poland at all levels. The text explains the changes in the Czech education in primary and
secondary schools. It also partly discusses Polish education on Czech territory. The last part
describes the nature trail near an ordinary lower secondary school in an urban area, which
shows how teaching can be improved in other ways, not only by using new technologies.