Show simple item record

dc.contributor.authorZielińska, Jolantapl_PL
dc.date.accessioned2020-11-22T12:32:05Z
dc.date.available2020-11-22T12:32:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 158, Studia Technica 7 (2014), s. [151]-156pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9430
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe complexity of the phenomena associated with the course of the cognitive processes that determine efficient learning rules out the possibility of collecting knowledge in other ways than neural information. It also excludes the possibilities of interpreting it in other ways than with the use of appropriately formalized cognitive models. The present paper is the summary of the latest achievements in this field. In the paper issues connected with the modelling of cognitive processes and applicability of various brain research methods in this area are described. It is worth paying attention to the proposed use of eye-tracking methods in educational research, so far applied only in the area of information technology.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmodelling of cognitive processesen_EN
dc.subjectlearningen_EN
dc.subjectmethods of monitoring brain activityen_EN
dc.subject(neuroscience)en_EN
dc.titleZasada działania i ocena przydatności w modelowaniu procesów poznawczych metod obrazowania pracy mózgupl_PL
dc.title.alternativeThe Use of Brain Activity Neuroimaging in Pedagogy – Cognitive and Scientific Influencesen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record