Cyberpsychologia. Nowe perspektywy badania mediów i ich użytkowników
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Ogonowska, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 271, Studia de Cultura 10 (4) (2018), s. [5]-18
Język: pl
Słowa kluczowe:
cyberpsychologiapsychologia mediów i komunikowania
badania nad użytkownikami mediów
medioznawstwo w perspektywie psychologicznej
cyberpsychology
psychology of media and communication
research on media users
media science in a psychological perspective
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Celem artykułu jest syntetyczne przedstawienie genezy i kierunków rozwoju cyberpsychologii
oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, jak również wskazanie możliwości
wykorzystania badań cyberpsychologicznych w studiach i analizach medioznawczych poświęconych
nowym mediom oraz ich użytkownikom. The aim of the article is a synthetic presentation of the origins and directions of development
of cyberpsychology and its relationships with other disciplines of science, as well as the
indication of the possibility of using cyberpsychological research in media studies and
analyzes dedicated to new media and their users.