• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2014, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2014, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pojedziemy w cudny kraj… O aspektach teorii i historii książek dla dzieci w dorobku naukowym Janusza Dunina

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Pojedziemy w cudny kraj… (271.4KB)
Autor:
Ladorucki, Jacek
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 171, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12 (2014), s. [165]-176
Język: pl
Słowa kluczowe:
Janusz Dunin
book theory
book history
children book
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Professor Janusz Dunin-Horakiewicz (1931–2007) – a humanist, bibliologist, academic lecturer, bibliophile. He studied the development of the forms of children books and their structural differentiation, he analyzed the language of signs allowing to read not only in a book, but also a book itself as an object filled with meaning; his signature method of conducting research was the structural – typological identification of the publications and their purpose. The path-clearing character of Dunin’s works, his search for methods and ways to articulate bibliological knowledge pointed him towards interdisciplinarity. The scholar often used his bibliophile knowledge and underlined that among the old children books the important ones are those which survived within the collections, becoming the important element of the culture, even if they don’t possess any artistic value. Professor Dunin was one of the most important book historians and theoreticians in Poland, and his works deserves to be analyzed and interpreted by modern day researchers.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9587
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image