• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2014, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2014, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pojedziemy w cudny kraj… O aspektach teorii i historii książek dla dzieci w dorobku naukowym Janusza Dunina

Thumbnail
View/Open
Pojedziemy w cudny kraj… (271.4Kb)
Author:
Ladorucki, Jacek
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 171, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12 (2014), s. [165]-176
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Janusz Dunin
book theory
book history
children book
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Professor Janusz Dunin-Horakiewicz (1931–2007) – a humanist, bibliologist, academic lecturer, bibliophile. He studied the development of the forms of children books and their structural differentiation, he analyzed the language of signs allowing to read not only in a book, but also a book itself as an object filled with meaning; his signature method of conducting research was the structural – typological identification of the publications and their purpose. The path-clearing character of Dunin’s works, his search for methods and ways to articulate bibliological knowledge pointed him towards interdisciplinarity. The scholar often used his bibliophile knowledge and underlined that among the old children books the important ones are those which survived within the collections, becoming the important element of the culture, even if they don’t possess any artistic value. Professor Dunin was one of the most important book historians and theoreticians in Poland, and his works deserves to be analyzed and interpreted by modern day researchers.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9587
Collections
  • 2014, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 12

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image