Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMikrut, Adampl_PL
dc.date.accessioned2020-12-06T08:27:48Z
dc.date.available2020-12-06T08:27:48Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 55, Studia Psychologica 3 (2008), s. [27]-35pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9754
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractWartość metod i technik wykorzystywanych w interakcji rodzica z dzieckiem zależy w znacznej mierze od jakości relacji emocjonalnych istniejących pomiędzy obiema osobami. Brak pozytywnych więzi emocjonalnych może skutkować odrzuceniem dziecka ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami, jakie z tego dla niego wynikają. Jednocześnie miłość i bezwarunkowa akceptacja przyczyniają się do podejmowania przez rodziców czynności wspomagających rozwój dziecka. Ta bezwarunkowa akceptacja może jednak sprawić wiele trudności, dlatego też rodzicom potrzebne jest wsparcie i pomoc z zewnątrz. Rodziny borykające się z problemem zaburzeń rozwojowych dziecka potrzebują: 1) akceptacji społecznej (proces akceptacji dziecka przebiega łatwiej, gdy rodzice czują, że zarówno oni, jak i ich dziecko są akceptowani przez społeczeństwo), 2) odpowiedniego miejsca w systemie opieki instytucjonalnej, edukacji i rehabilitacji, 3) informacji o stanie dziecka i potencjalnych metodach niesienia pomocy, 4) pomocy specjalistycznej nakierowanej zarówno na dziecko (psychoterapia, dostosowany program edukacyjny i terapeutyczny), jak i na rodziców (wskazówki dotyczące pracy z upośledzonym dzieckiem oraz niekiedy pomoc psychoterapeutyczna), a także 5) społeczności, która zapewnia poczucie więzi emocjonalnej i wsparcia oraz daje konstruktywny przykład radzenia sobie z trudną sytuacją. Ignorowanie tych oczekiwań przez odpowiedzialne instytucje społeczne zwraca się przeciwko dziecku.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.titleUnfavorable influence of parental upbringing - genesis and effects on selected spheres of the functioning of a child with intellectual disabilityen_EN
dc.title.alternativeNiekorzystny wpływ wychowania przez rodziców - geneza i skutki na podstawie wybranego obszaru funkcjonowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualnąpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord