• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Unfavorable influence of parental upbringing - genesis and effects on selected spheres of the functioning of a child with intellectual disability

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Unfavorable influence... (453.0KB)
Autor:
Mikrut, Adam
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 55, Studia Psychologica 3 (2008), s. [27]-35
Język: en
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Wartość metod i technik wykorzystywanych w interakcji rodzica z dzieckiem zależy w znacznej mierze od jakości relacji emocjonalnych istniejących pomiędzy obiema osobami. Brak pozytywnych więzi emocjonalnych może skutkować odrzuceniem dziecka ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami, jakie z tego dla niego wynikają. Jednocześnie miłość i bezwarunkowa akceptacja przyczyniają się do podejmowania przez rodziców czynności wspomagających rozwój dziecka. Ta bezwarunkowa akceptacja może jednak sprawić wiele trudności, dlatego też rodzicom potrzebne jest wsparcie i pomoc z zewnątrz. Rodziny borykające się z problemem zaburzeń rozwojowych dziecka potrzebują: 1) akceptacji społecznej (proces akceptacji dziecka przebiega łatwiej, gdy rodzice czują, że zarówno oni, jak i ich dziecko są akceptowani przez społeczeństwo), 2) odpowiedniego miejsca w systemie opieki instytucjonalnej, edukacji i rehabilitacji, 3) informacji o stanie dziecka i potencjalnych metodach niesienia pomocy, 4) pomocy specjalistycznej nakierowanej zarówno na dziecko (psychoterapia, dostosowany program edukacyjny i terapeutyczny), jak i na rodziców (wskazówki dotyczące pracy z upośledzonym dzieckiem oraz niekiedy pomoc psychoterapeutyczna), a także 5) społeczności, która zapewnia poczucie więzi emocjonalnej i wsparcia oraz daje konstruktywny przykład radzenia sobie z trudną sytuacją. Ignorowanie tych oczekiwań przez odpowiedzialne instytucje społeczne zwraca się przeciwko dziecku.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9754
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Psychologica 3
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image