Browsing by Subject "zabawa"
Now showing items 1-9 of 9
-
Aktywność zabawowa a rozwój psychoruchowy dzieci głuchych w wieku przedszkolnym
(1994)Głównym problemem pracy było określenie w jakim zakresie poziom rozwoju psychoruchowego wyznacza aktywność zabawową dzieci głuchych w zależności od typu środowiska przedszkolnego (masowe - specjalne). Badania prowadzono ... -
Educational aspects of children’s plays
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2008) -
Gry fabularne RPG jako szczególny przykład adaptacji tekstów kultury popularnej
(2013)Role Playing Games (or narrative games) constitute an important phenomenon in the modern culture. RPGs consist in the players adopting fictitious character roles in the reality created according to a pre-established ... -
Planetarium
(2021-03-05)Projekt "Planetarium" stanowi autorskie spojrzenie na relację pomiędzy ciemnością i światłem. Jednym z głównych obszarów jego eksploracji są interakcje między uczestnikami wystawy oraz względem znajdujących się na niej ... -
Program Zabaw Neurostymulacyjnych we wspomaganiu rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym
(2024-05-15)Praca obejmuje problematykę wspierania rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem autorskiego Programu Zabaw Neurostymulacyjnych. W części teoretycznej dysertacji przybliżono ... -
Rola zabawek edukacyjnych we wczesnym wspomaganiu dziecka z dysfunkcją wzroku
(2014)We wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci niewidomych ćwiczenia rehabilitacyjne powinny mieć formę zabawy. Celem działań terapeutycznych jest przygotowanie dziecka do podjęcia nauki szkolnej. Wykorzystanie zabawek wspomagania ... -
Warszawa jako przestrzeń gry w Klimku i Klementynce Marii Krüger
(2014)In my article I present historic novel for young readers (aged 8 to 10) Klimek i Klementynka by Maria Krüger. I’m shortly depicting the book’s plot, structure and reception. However, the main part of the essay is an ... -
Zabawy badawcze dzieci w przedszkolu
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1992)W wyniku badań przeprowadzonych przez Zofię Topińską w latach pięćdziesiątych, do treści programu wychowania przedszkolnego włączono w Polsce zabawy badawcze, traktując je jako podstawową formę rozwijania w przedszkolu ...