• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktywność zabawowa a rozwój psychoruchowy dzieci głuchych w wieku przedszkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (13.06MB)
Autor:
Kornaś, Dorota
Promotor:
Gałkowski, Tadeusz
Język: pl
Słowa kluczowe:
pedagogika specjalna
surdopedagogika
surdopedagog
dziecko głuche
zabawa
aktywność zabawowa
rozwój psychoruchowy
proces rewalidacji
Data: 1994
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca została wykonana w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pod kierunkiem prof. dr hab. Tadeusza Gałkowskiego.
Streszczenie
Głównym problemem pracy było określenie w jakim zakresie poziom rozwoju psychoruchowego wyznacza aktywność zabawową dzieci głuchych w zależności od typu środowiska przedszkolnego (masowe - specjalne). Badania prowadzono wśród dzieci głuchych z przedszkoli, specjalnych z internatem i z przedszkoli masowych. Zastosowano metodę obserwacji z techniką obserwacji uczestniczącej i próbek czasowych, metodę statystyczną z techniką analizy porównawczej, metody eksploracyjne z techniką wywiadu i analizy dokumentacji lekarskiej i psychologicznej. Wysoki poziom aktywności zabawowej dynamizuje rozwój psychoruchowy dzieci głuchych. Dzieci głuche z przedszkoli specjalnych z internatem osiągają niższy poziom aktywności zabawowej niż dzieci głuche z przedszkoli masowych. Podkreślono istotę wczesnej rewalidacji i wartość poszczególnych zabaw dla wszechstronnego rozwoju dziecka głuchego.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2236
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image