dc.contributor.advisor | Gałkowski, Tadeusz | pl_PL |
dc.contributor.author | Kornaś, Dorota | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-01-11T17:07:08Z | |
dc.date.available | 2018-01-11T17:07:08Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2236 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca została wykonana w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie pod kierunkiem prof. dr hab. Tadeusza Gałkowskiego. | pl_PL |
dc.description.abstract | Głównym problemem pracy było określenie w jakim zakresie poziom rozwoju psychoruchowego wyznacza aktywność zabawową dzieci głuchych w zależności od typu środowiska przedszkolnego (masowe - specjalne). Badania prowadzono wśród dzieci głuchych z przedszkoli, specjalnych z internatem i z przedszkoli masowych. Zastosowano metodę obserwacji z techniką obserwacji uczestniczącej i próbek czasowych, metodę statystyczną z techniką analizy porównawczej, metody eksploracyjne z techniką wywiadu i analizy dokumentacji lekarskiej i psychologicznej. Wysoki poziom aktywności zabawowej dynamizuje rozwój psychoruchowy dzieci głuchych. Dzieci głuche z przedszkoli specjalnych z internatem osiągają niższy poziom aktywności zabawowej niż dzieci głuche z przedszkoli masowych. Podkreślono istotę wczesnej rewalidacji i wartość poszczególnych zabaw dla wszechstronnego rozwoju dziecka głuchego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | pedagogika specjalna | pl_PL |
dc.subject | surdopedagogika | pl_PL |
dc.subject | surdopedagog | pl_PL |
dc.subject | dziecko głuche | pl_PL |
dc.subject | zabawa | pl_PL |
dc.subject | aktywność zabawowa | pl_PL |
dc.subject | rozwój psychoruchowy | pl_PL |
dc.subject | proces rewalidacji | pl_PL |
dc.title | Aktywność zabawowa a rozwój psychoruchowy dzieci głuchych w wieku przedszkolnym | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |