Błędy interferencyjne studentów I roku filologii rosyjskiej w zakresie użycia liczebników i sposoby ich przezwyciężania
View/ Open
Author:
Zając-Knapik, Halina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 209, Studia Russologica 9 (2016), s. [92]-104
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
language mistakesinterference mistakes
methods of teaching Russian language
use of numerals
didactic experiment
Date: 2016
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
In the article, we discuss definitions of a language error, attitudes to language errors according
to methods of teaching Russian applied in Poland, and we present prepared by us (on the
grounds of concept of language information quantization) ways of overcoming interference
errors in applying numerals during practical Russian classes, together with exercises. We also
present the course of experiment applied at the first year of Russian philology studies and its
results.