Poglądy glottodydaktyków polskich w kwestii wykorzystania języka ojczystego w nauczaniu języka rosyjskiego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Zając-Knapik, Halina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 201, Studia Russologica 8 (2015), s. [158]-167
Język: pl
Słowa kluczowe:
native languagetranslation exercises
combined method
active method
reproductive-creative method
communicative-action approach
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
In the article, on the base of glottodidactic methods used in Poland, the main theoretical problems
connected with using the Polish language in teaching the Russian language are discussed.
The author of the article presents views of such Polish glossoeducators as W. Gałecki (the
combined method), P. Nomańczuk (the active method), J. Henzel and D. Dziewanowska (the
reproductive-creative method) and W. Woźniewicz (the communicative-action approach).