Show simple item record

dc.contributor.authorZając-Knapik, Halinapl_PL
dc.date.accessioned2021-04-16T11:05:24Z
dc.date.available2021-04-16T11:05:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 201, Studia Russologica 8 (2015), s. [168]-178pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10742
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe author of the article discusses problems connected with the notion of a language error, the phenomenon of interference in the psychological aspect and presents concrete solutions in the sphere of overcoming interference errors at classes of practical Russian language teaching in the third year of Russian philology studies. The basis of the author’s conception is the grammar material presented in the form of linguistic information quanta (rules, syntactic structures, some inflexion paradigms). The author presents three kinds of linguistic information quanta: abstract-symbolic, interrogative and exemplary ones.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectlanguage erroren_EN
dc.subjectinterferenceen_EN
dc.subjectlinguistic information quantaen_EN
dc.subjectdidactic experimenten_EN
dc.subjecttranslation exercisesen_EN
dc.titleSposoby przezwyciężania interferencyjnych błędów gramatycznych w procesie praktycznego nauczania języka rosyjskiego na III roku studiów rusycystycznychpl_PL
dc.title.alternativeThe Ways of Overcoming Interference Grammar Mistakes in the Process of Practical Teaching of the Russian Language in the Third Year of Russian Philology Studiesen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record