• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The motivation of academics to learn foreign languages in the context of professional activity

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (1.550Mb)
streszczenie język polski (142.0Kb)
streszczenie język angielski (124.9Kb)
Author:
Morena, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Pamuła-Behrens, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
academics
motivation to learn foreign languages
foreign languages
foreign language competences
academic activity
nauczyciele akademiccy
motywacja do nauki języków obcych
języki obce
kompetencje językowe
aktywność zawodowa
Date: 2021-10-21
Metadata
Show full item record
Description:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Praca doktorska - promotor: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens.
Abstract
This thesis answers the question, "What is the academics' motivation to learn foreign languages (FLs) in the context of professional activity?" Furthermore, it examines the relationship between motivation to learn FLs and professional activity such as teaching and research and participation in academic mobility programs. Additionally, it aims to determine academics' level of foreign language proficiency and the ways scholars enhance their language skills. The study involved 593 academics from nine public universities and one non-public in Krakow. The results showed that academics in the study group are mainly characterized by extrinsic motivation (i.e.., identification introjection regulation) and intrinsic motivation - knowledge. The analyses of the relationship between academic' motivation to learn FLs their professional activities showed that scholars who conducted lectures in FL had more autonomous forms of motivation - identification and intrinsic motivation. The respondents who participated in the exchange program also showed more autonomous forms of motivation to learn FL. The assessment of FLs proficiency indicated that most of the respondents pointed to English as the most known FL. The English proficiency level ranged between B2 and C1, and reading skill was at the highest level of C1. Also, reading academic papers was the most frequently mentioned method of developing academics' language competence.
 
Niniejsza praca odpowiada na pytanie "Jaką motywacją do nauki języków obcych cechują się nauczyciele akademiccy w kontekście pracy zawodowej?" Ponadto bada związek motywacji do nauki języków obcych z takimi aspektami aktywności zawodowej jak prowadzenie zajęć i badań empirycznych oraz udział w programach mobilności akademickiej. Dodatkowo określa poziom znajomości języków obcych (JO) oraz sposoby doskonalenia umiejętności językowych przez nauczycieli akademickich. W badaniach uczestniczyło 593 nauczycieli akademickich z dziewięciu krakowskich uniwersytetów publicznych i jednej niepublicznej akademii krakowskiej. Wyniki wskazały, że nauczycieli akademickich w badanej grupie cechuje przede wszystkim motywacja zewnętrzna zwłaszcza regulacja identyfikacją i regulacja introjekcją oraz motywacja wewnętrzna - wiedza. Wyniki analiz dotyczące związku motywacji nauczycieli akademickich do nauki JO a ich aktywności zawodowej wykazały, że badani, którzy prowadzą wykłady w JO, mają więcej autonomicznych form motywacji identyfikacją oraz motywacji wewnętrznej. Respondenci, którzy uczestniczyli w programie wymiany nauczycieli akademickich wykazywali bardziej autonomicznie formy motywacji do nauki JO. Wyniki badania zakresu znajomości JO oraz sposobów doskonalenia umiejętności językowych wskazały, że większość badanych wymieniło język angielski jako najbardziej znany JO. Poziom biegłości nauczycieli akademickich w języku angielskim wahał się pomiędzy B2 a C1, a umiejętność czytania była na najwyższym poziomie C1. Najczęściej wymienianą metodą rozwijania kompetencji językowej naukowców było czytanie prac naukowych.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10844
Collections
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image