• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zespół szkół budowlanych jako środowisko wychowawcze : (na przykładzie badań w Zespole Szkół Budowlanych im. Komisji Edukacji Narodowej w Olkuszu w latach 1977-1980)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (18.10MB)
Autor:
Banyś, Aleksander
Promotor:
Smarzyński, Henryk
Język: pl
Data: 1981
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Nauk Pedagogicznych. Praca doktorska wykonana pod kierownictwem naukowym prof. dr Henryka Smarzyńskiego w Zakładzie Pedagogiki Instytutu Nauk Pedagogicznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Streszczenie
Głównym celem pracy jest zbadanie i ukazanie, na przykładzie działalności wychowawczej konkretnego zbiorczego zakładu szkolnego, czy i w jakim stopniu zintegrowane szkoły zawodowe dają lepsze efekty wychowawcze niż szkoły zawodowe małe, indywidualnie pracujące. Autor podjął ten problem ze względu na społeczne zapotrzebowanie rozszerzenia działalności wychowawczej i tworzenia jednolitego systemu wychowawczego domu rodzinnego, szkoły, środowiska lokalnego. Ponieważ zespoły szkół zawodowych są stosunkowo młodymi organizmami szkolnymi, nie można ograniczać się do teoretycznych rozważań. Zaistniała potrzeba przeprowadzenia szerokich badań przy użyciu różnych metod i technik badawczych. Niezbędna jest także weryfikacja przyjętych założeń w praktyce, aby można było dojść do właściwych wniosków i trafnie ocenić wartość zespołu szkół zawodowych z punktu widzenia oddziaływania pedagogicznego i dydaktycznego na uczniów w wieku dojrzewania. Celem tej pracy jest także wykazanie potrzeby przebudowy procesu pedagogicznego i dydaktycznego szkoły zawodowej z tradycyjnego na nowoczesny, poprzez zintegrowanie procesu nauczania z wychowaniem, przy szerokiej współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym uczniów. Praca ta w konsekwencji ma zobrazować rodzenie się nowego typu szkół zarówno w założeniach teoretycznych, jak i praktycznych, na przykładzie funkcjonowania zbiorczego zakładu szkolnego w konkretnych warunkach środowiskowych. Ma przedstawić osiągnięcia i trudności, z jakimi boryka się zespół szkół zawodowych w codziennej pracy. Chodzi wreszcie o pokazanie celowości przebudowy postawy nauczycieli i wychowawców w zakresie integracji wychowania z nauczaniem.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10860
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image