• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zespół szkół budowlanych jako środowisko wychowawcze : (na przykładzie badań w Zespole Szkół Budowlanych im. Komisji Edukacji Narodowej w Olkuszu w latach 1977-1980)

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (18.10Mb)
Author:
Banyś, Aleksander
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Smarzyński, Henryk
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1981
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Nauk Pedagogicznych. Praca doktorska wykonana pod kierownictwem naukowym prof. dr Henryka Smarzyńskiego w Zakładzie Pedagogiki Instytutu Nauk Pedagogicznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Abstract
Głównym celem pracy jest zbadanie i ukazanie, na przykładzie działalności wychowawczej konkretnego zbiorczego zakładu szkolnego, czy i w jakim stopniu zintegrowane szkoły zawodowe dają lepsze efekty wychowawcze niż szkoły zawodowe małe, indywidualnie pracujące. Autor podjął ten problem ze względu na społeczne zapotrzebowanie rozszerzenia działalności wychowawczej i tworzenia jednolitego systemu wychowawczego domu rodzinnego, szkoły, środowiska lokalnego. Ponieważ zespoły szkół zawodowych są stosunkowo młodymi organizmami szkolnymi, nie można ograniczać się do teoretycznych rozważań. Zaistniała potrzeba przeprowadzenia szerokich badań przy użyciu różnych metod i technik badawczych. Niezbędna jest także weryfikacja przyjętych założeń w praktyce, aby można było dojść do właściwych wniosków i trafnie ocenić wartość zespołu szkół zawodowych z punktu widzenia oddziaływania pedagogicznego i dydaktycznego na uczniów w wieku dojrzewania. Celem tej pracy jest także wykazanie potrzeby przebudowy procesu pedagogicznego i dydaktycznego szkoły zawodowej z tradycyjnego na nowoczesny, poprzez zintegrowanie procesu nauczania z wychowaniem, przy szerokiej współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym uczniów. Praca ta w konsekwencji ma zobrazować rodzenie się nowego typu szkół zarówno w założeniach teoretycznych, jak i praktycznych, na przykładzie funkcjonowania zbiorczego zakładu szkolnego w konkretnych warunkach środowiskowych. Ma przedstawić osiągnięcia i trudności, z jakimi boryka się zespół szkół zawodowych w codziennej pracy. Chodzi wreszcie o pokazanie celowości przebudowy postawy nauczycieli i wychowawców w zakresie integracji wychowania z nauczaniem.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10860
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image