Show simple item record

dc.contributor.advisorŁukasik, Joanna M.pl_PL
dc.contributor.advisorCharchuła, Jarosławpl_PL
dc.contributor.authorKoperna, Paulinapl_PL
dc.date.accessioned2022-01-17T12:34:53Z
dc.date.available2022-01-17T12:34:53Z
dc.date.issued2022-01-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10887
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiki i Psychologii. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny M. Łukasik, prof. UP, promotor pomocniczy: dr Jarosław Charchuła.pl_PL
dc.description.abstractRozprawa dotyczy problematyki roli mężczyzny w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym na tle przemian społecznych w XXI wieku. Zaprezentowane w pracy zagadnienia obejmują doświadczenia mężczyzn-nauczycieli edukacji przedszkolnej: postrzeganie siebie w roli nauczyciela, towarzyszące im odczucia, charakterystykę relacji, jakie tworzą z innymi podmiotami oddziaływań edukacyjnych oraz znaczeń nadawanych przez nich swoim działaniom w kontekście własnego wpływu na dzieci, a także motywacje do wyboru zawodu, subiektywne charakterystyki drogi zawodowej mężczyzn- nauczycieli oraz odczuwane przez nich korzyści i trudności związane z pracą zawodową. W części I przybliżono kontekst społeczno-kulturowy, w którym osadzona jest sytuacja mężczyzny - nauczyciela, zagadnienia podejmowanych przez mężczyznę ról społecznych (ojca i nauczyciela) i problematykę stereotypów. Część II zawiera zagadnienia metodologiczne, zaś III - analizę zebranego materiału badawczego. W siedmiu odsłonach przedstawiono uzyskane wyniki badań, zobrazowane za pomocą wyróżnionych kategorii. Część IV zawiera kierunki interpretacyjne.pl_PL
dc.description.abstractThe dissertation concerns the problem of the role of men in the education of a preschool child against the background of social changes in the 21st century. Issues presented in work include experiences of male teachers of preschool education: self-perception in the role of the teacher, accompanying feelings, the characteristics of the relationships they create with other subjects of educational influence and the meanings they assign to their actions in the context of their own impact on children, as well as motivations to choose a profession, subjective characteristics of the career path of male teachers and the perceived benefits and difficulties related to their professional work. First part presents the socio-cultural context in which the situation of male teacher is set, issues of male social roles (father and teacher) and stereotypes. Second part consists of methodology and third part - the analysis of research data. Research results are presented in seven scenes, illustrated by the distinguished categories. Part fourth consists of interpretative directions.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmężczyzna-nauczyciel edukacji przedszkolnejpl_PL
dc.subjectstereotypy płcipl_PL
dc.subjectrola nauczycielapl_PL
dc.subjectnierówności płciowepl_PL
dc.subjectedukacja przedszkolnapl_PL
dc.subjectmale teacher of preschool educationen_EN
dc.subjectgender stereotypesen_EN
dc.subjectthe role of the teacheren_EN
dc.subjectgender inequalitiesen_EN
dc.subjectpreschool educationen_EN
dc.titleDoświadczenia pracy zawodowej mężczyzn nauczycieli edukacji przedszkolnejpl_PL
dc.title.alternativeProfessional work experience of male teachers in preschool educationen_EN
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record