Show simple item record

dc.contributor.authorKorzeniowski, Adampl_PL
dc.contributor.authorTęczyńska-Kęska, Małgorzatapl_PL
dc.date.accessioned2022-02-02T10:13:25Z
dc.date.available2022-02-02T10:13:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationProces edukacyjny. Tradycja i współczesność w dobie płynnej rzeczywistości. Wołyńskie Ateny w przestrzeni historycznej, edukacyjnej i artystycznej / redakcja naukowa Teresa Żebrowska, Beata Sufa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. - S. 23-32pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10896
dc.description.abstractOd bardzo dawna w nauczaniu istniały relacje mistrz-uczeń, nauczyciel-uczeń, terminator- czeladnik-mistrz itd. W artykule podjęta została próba określenia relacji i zarazem doświadczeń mistrz-uczeń, umiejscowionych w pracy dyrygenta akademickich zespołów muzycznych. Mistrz wpływa na życie ucznia na wielu poziomach: wychowuje, naucza, inspiruje, motywuje. To relacja oparta na potrzebie wzajemnego oddziaływania: dawaniu (uczniowi) własnego doświadczenia, ale także na otrzymywaniu od wychowanka jego „punktu widzenia” w kontekście zmieniającej się rzeczywistości. Dobry Mistrz dba o własny rozwój, ma dystans do siebie, nie traktuje siebie w kategorii ideału, człowieka nieomylnego. Mistrz powinien umieć słuchać, analizować i prowadzić dialog. Umiejętność wsłuchania się w potrzeby i oczekiwania młodego człowieka daje możliwość odpowiedniej reakcji, a tym samym udzielenia uczniowi pomocy i odpowiedzi na nurtujące go pytania. Opisane tu zostały między innymi cechy mistrza, zależność relacji mistrz-uczeń, miejsce, cel powstawania i funkcjonowania akademickich zespołów śpiewaczych.pl_PL
dc.description.abstractFor a very long time in teaching, there have been master-student, teacher-student, apprentice-apprentice-master relationships, etc. The article attempts to define the master-student relationship and experience at the same time as a conductor of academic musical groups. The master influences the student’s life on many levels: educates, teaches, inspires, motivates. It is a relationship based on the need for mutual influence: giving (the student) his own experience, but also receiving his „point of view” from the pupil in the context of the changing reality. A good Master cares about his own development, he has a distance to himself, he does not treat himself as an ideal, an infallible man. The master should be able to listen, analyze and conduct dialogue. The ability to listen to the needs and expectations of a young person, it gives the opportunity to react appropriately, and thus provide the student with help and answer questions that bother him. Among other things, the characteristics of the master, the relationship between the master-apprentice, the place and the purpose of the formation are described here and the functioning of academic singing groups.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmistrzpl_PL
dc.subjectuczeńpl_PL
dc.subjectrelacjepl_PL
dc.subjectdyrygentpl_PL
dc.subjectakademickie zespoły muzycznepl_PL
dc.subjectmasteren_EN
dc.subjectstudenten_EN
dc.subjectrelationsen_EN
dc.subjectconductoren_EN
dc.subjectacademic musical groupsen_EN
dc.titleRelacje i doświadczenia mistrz-uczeń w kontekście pracy dyrygenta akademickich zespołów muzycznychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record