Krytycyzm - wartością czy antywartością edukacji?
View/ Open
Author:
Czaja-Chudyba, Iwona
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [121]-129
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
krytycyzmwartości
edukacja
pedagogia wartości
Date: 2013
Metadata
Show full item recordAbstract
Zamierzeniem niniejszego tekstu jest zatem krótka refleksja na temat wartości
krytycyzmu w edukacji, wskazanie jego rodzajów oraz pozytywnych i negatywnych
konsekwencji przyjmowania postawy (orientacji) krytycznej. Chociaż nie jest
to problem nowy, w obszernej literaturze pedagogicznej trudno znaleźć przekonywające,
a przede wszystkim realistyczne propozycje, jak wyjść z impasu sprzecznych
oczekiwań, koncepcji i potrzeb środowiska nauczycieli, rodziców i krytyków
współczesnej polskiej oświaty.