Piękno - zagubiona (utracona) perła polskiej edukacji
View/ Open
Author:
Śnieżyński, Marian
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [130]-139
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
pięknowychowanie
edukacja
Date: 2013
Metadata
Show full item recordAbstract
Oddziaływanie nauczycieli na uczniów, na ich sferę estetyczną – pojmowane
w tym przypadku jako najbardziej elementarny układ zabiegów wychowawczych
podejmowanych przez wszystkich nauczycieli na wszystkich szczeblach edukacji
– należy zaliczyć do ich podstawowych czynności, których przestrzeganie i egzekwowanie
od uczniów musi przynieść zamierzone rezultaty. Przeżywanie piękna
przez uczniów umożliwia im łatwiejsze nawiązywanie uczuciowej nici ze światem,
z otaczającą ich przyrodą i otaczającymi ich ludźmi. Mając rozwiniętą wrażliwość
na piękno, inaczej spostrzegamy nasze codzienne sprawy i działania, inaczej ukierunkowujemy
nasze zainteresowania. Wrażliwość na piękno rozwija oraz pobudza
wrażliwość moralną, społeczną i kulturową.