dc.contributor.author | Śnieżyński, Marian | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2022-04-19T07:05:02Z | |
dc.date.available | 2022-04-19T07:05:02Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [130]-139 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/11039 | |
dc.description.abstract | Oddziaływanie nauczycieli na uczniów, na ich sferę estetyczną – pojmowane
w tym przypadku jako najbardziej elementarny układ zabiegów wychowawczych
podejmowanych przez wszystkich nauczycieli na wszystkich szczeblach edukacji
– należy zaliczyć do ich podstawowych czynności, których przestrzeganie i egzekwowanie
od uczniów musi przynieść zamierzone rezultaty. Przeżywanie piękna
przez uczniów umożliwia im łatwiejsze nawiązywanie uczuciowej nici ze światem,
z otaczającą ich przyrodą i otaczającymi ich ludźmi. Mając rozwiniętą wrażliwość
na piękno, inaczej spostrzegamy nasze codzienne sprawy i działania, inaczej ukierunkowujemy
nasze zainteresowania. Wrażliwość na piękno rozwija oraz pobudza
wrażliwość moralną, społeczną i kulturową. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | piękno | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.title | Piękno - zagubiona (utracona) perła polskiej edukacji | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |