Show simple item record

dc.contributor.authorŚnieżyński, Marianpl_PL
dc.date.accessioned2022-04-19T07:05:02Z
dc.date.available2022-04-19T07:05:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [130]-139pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11039
dc.description.abstractOddziaływanie nauczycieli na uczniów, na ich sferę estetyczną – pojmowane w tym przypadku jako najbardziej elementarny układ zabiegów wychowawczych podejmowanych przez wszystkich nauczycieli na wszystkich szczeblach edukacji – należy zaliczyć do ich podstawowych czynności, których przestrzeganie i egzekwowanie od uczniów musi przynieść zamierzone rezultaty. Przeżywanie piękna przez uczniów umożliwia im łatwiejsze nawiązywanie uczuciowej nici ze światem, z otaczającą ich przyrodą i otaczającymi ich ludźmi. Mając rozwiniętą wrażliwość na piękno, inaczej spostrzegamy nasze codzienne sprawy i działania, inaczej ukierunkowujemy nasze zainteresowania. Wrażliwość na piękno rozwija oraz pobudza wrażliwość moralną, społeczną i kulturową.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectpięknopl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.titlePiękno - zagubiona (utracona) perła polskiej edukacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record