• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dylematy doświadczania przez nauczycieli poczucia własnej wartości

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Dylematy doświadczania... (839.0KB)
Autor:
Grochowalska, Magdalena
Źródło: Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [217]-226
Język: pl
Słowa kluczowe:
wartości
nauczyciel
samoocena
edukacja
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: kim powinien być nauczyciel jako człowiek i profesjonalista, który posiada idealne zestawienie cech osobowych i kompetencji zawodowych, poświęcono wiele miejsca w rozważaniach na temat pełnienia roli społecznej. W badaniach pedeutologicznych określeniu struktury idealnych cech, zakresu kompetencji, układu wyspecjalizowanych czynności i roli społecznej przypisanej temu zawodowi służy paradygmat pojęciowy, który „nie ma w swym rdzeniu znaczeniowym udziału jednostki w tworzeniu własnego wizerunku” (Kwiatkowska 2007: 27). Tymczasem – niezależnie od zmieniających się warunków kulturowo-społecznych i politycznych – odniesienie do świata wartości, dokonywane wybory etyczne, sposoby ich uzasadnienia, a także stosunek do samego siebie jako człowieka są jednym z aspektów kompetencji zawodowych, które nie podlegają socjalizacji według z góry przyjętych założeń. Ich przejawem są również samoświadomość oraz poczucie wartości zawodowej (Szempruch 2012: 197). Nauczyciel, poszukując dróg własnego rozwoju, nie tylko określa powinności, zakres odpowiedzialności, ale również wyjaśnia normy i wartości, które uznaje za ważne. Prezentowany tekst dotyczy konieczności ciągłego konfrontowania przez nauczycieli doświadczeń osobistych, przekonań oraz uznawanych wartości z przyjętym społecznie wzorem realizowania roli zawodowej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11044
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image