Show simple item record

dc.contributor.authorRudkowska, Grażynapl_PL
dc.date.accessioned2022-04-19T07:42:45Z
dc.date.available2022-04-19T07:42:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [241]-256pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11045
dc.description.abstractKształtowanie się osobowości jest jednym z najbardziej fascynujących zagadnień w psychologii, w dodatku różnie ujmowanym przez poszczególne orientacje teoretyczne. Można zaryzykować stwierdzenie, iż właśnie sposób ujmowania osobowości i jej rozwoju najdobitniej ukazuje wielokoncepcyjność psychologii jako dyscypliny naukowej. Jednocześnie wspólną cechą wielu orientacji – może poza podejściem ortodoksyjnie freudowskim, skoncentrowanym na dzieciństwie – jest traktowanie wieku młodzieńczego jako niezmiernie ważnego okresu kształtowania się osobowości. Okresu, w którym pojawia się odpowiedzialność za własne życie, intensyfikuje refleksja nad sobą i światem oraz ustala się system wartości. Studenci stanowią szczególną grupę osób w wieku młodzieńczym, gdyż nadal są poddawani procesowi edukacji, która powinna oznaczać nie tylko przekaz i egzekwowanie wiedzy oraz umiejętności, ale także stymulowanie rozwoju osobistego. Istotne zatem staje się zbadanie, jakie właściwości osobowości studenci pragną posiadać, jakie powinności zamierzają realizować, jakie wartości są dla nich ważne.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectwartościpl_PL
dc.subjectosobowośćpl_PL
dc.subjectstudencipl_PL
dc.titleJa powinnościowe w obrazie samego siebie studentów jako przejaw uznawanych przez nich wartościpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record