Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻądło, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2022-04-19T07:47:27Z
dc.date.available2022-04-19T07:47:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWartości w teorii i praktyce edukacyjnej / redakcja naukowa Irena Adamek, Zofia Szarota, Ewa Żmijewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2013. - S. [257]-267pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11046
dc.description.abstractRozwój dziecka we wszystkich jego aspektach jest nierozerwalnie związany ze środowiskiem, w jakim przebiega. W okresie późnego dzieciństwa rodzina i szkoła stanowią najbardziej znaczące dla dziecka środowiska. Zmiany zachodzące w ich obrębie niewątpliwie wpływają na jego funkcjonowanie i prawidłowy rozwój. Współcześnie środowisko ujmowane jest z punktu widzenia psychologii interakcjonistycznej, co wiąże się ze zmianami, jakie zaszły w psychologii jako nauce na przestrzeni lat. Zmiany te przyczyniły się do tego, iż ujmuje się obecnie środowisko i człowieka (pojmowanego jako osobę, którą charakteryzuje: podmiotowość, godność, indywidualność, twórczość) jako system otwarty, złożony ze wzajemnie oddziaływujących na siebie podsystemów (Kulczycki 2004: 51).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectszkołapl_PL
dc.subjectuczniowiepl_PL
dc.subjectrozwój dzieckapl_PL
dc.titleSzkoła źródłem kreowania obrazu siebie i świata uczniówpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord