• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wspieranie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie ich osiągnięć szkolnych z matematyki

Thumbnail
View/Open
Wspieranie uczniów... (395.3Kb)
Author:
Masłowska, Monika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T 3.1 / pod redakcją Grażyny Guni i Danuty Baraniewicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014. - S. [142]-152
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
niepełnosprawność intelektualna
kompetencje matematyczne
trudności szkolne
mental retardation
mathematical abilities
difficulties at school
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł omawia problem występowania u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną trudności w zakresie nauki matematyki. W pierwszej części zawiera teoretyczne rozważania, w drugiej przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w gimnazjach specjalnych w latach 2012–2013, dotyczących osiągnięć szkolnych z matematyki uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia. W zakres badań wchodziło określenie poziomu umiejętności matematycznych na podstawie przeprowadzonego testu oraz rozmowy z nauczycielem przedmiotowym. W końcowej części przedstawia możliwe przyczyny występujących trudności oraz sformułowano postulaty pedagogiczne dotyczące pracy z badaną grupą w celu podniesienia poziomu ich umiejętności matematycznych.
 
The article presents a problem in learning mathematics appearing among students with mental retardation. The first part of the article contains theoretical contemplation about subject above, in the second part instead, the research made in a special junior high school during 2012–2013, is presented. The research involves school achievements in mathematics of students with slight degree of intellectual disability. Research contains establishment of the mathematics abilities’ level, basing on made-up test and conversation with the teacher. In the last part of the article, the possible reasons of difficulties in learning the discussed subject appearing among tasted students, were mentioned and the pedagogical postulates, involving work with tested group which aim was to raise the level of students’ mathematical abilities, were formed.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11057
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image