Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMasłowska, Monikapl_PL
dc.date.accessioned2022-04-20T06:46:18Z
dc.date.available2022-04-20T06:46:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTeoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T 3.1 / pod redakcją Grażyny Guni i Danuty Baraniewicz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014. - S. [142]-152pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11057
dc.description.abstractArtykuł omawia problem występowania u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną trudności w zakresie nauki matematyki. W pierwszej części zawiera teoretyczne rozważania, w drugiej przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w gimnazjach specjalnych w latach 2012–2013, dotyczących osiągnięć szkolnych z matematyki uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia. W zakres badań wchodziło określenie poziomu umiejętności matematycznych na podstawie przeprowadzonego testu oraz rozmowy z nauczycielem przedmiotowym. W końcowej części przedstawia możliwe przyczyny występujących trudności oraz sformułowano postulaty pedagogiczne dotyczące pracy z badaną grupą w celu podniesienia poziomu ich umiejętności matematycznych.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents a problem in learning mathematics appearing among students with mental retardation. The first part of the article contains theoretical contemplation about subject above, in the second part instead, the research made in a special junior high school during 2012–2013, is presented. The research involves school achievements in mathematics of students with slight degree of intellectual disability. Research contains establishment of the mathematics abilities’ level, basing on made-up test and conversation with the teacher. In the last part of the article, the possible reasons of difficulties in learning the discussed subject appearing among tasted students, were mentioned and the pedagogical postulates, involving work with tested group which aim was to raise the level of students’ mathematical abilities, were formed.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectniepełnosprawność intelektualnapl_PL
dc.subjectkompetencje matematycznepl_PL
dc.subjecttrudności szkolnepl_PL
dc.subjectmental retardationen_EN
dc.subjectmathematical abilitiesen_EN
dc.subjectdifficulties at schoolen_EN
dc.titleWspieranie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie ich osiągnięć szkolnych z matematykipl_PL
dc.title.alternativeAdvancement of pupil with intellectual incompetence in range of school achievement from mathematicsen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord