Key competencies in the sustainable development of globalized society
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kędzierska, Barbara
Źródło: Lifelong educational activity for sustainable development - conditions' diagnosis / edited by Barbara Kędzierska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015. - S. 9-[21]
Język: en
Słowa kluczowe:
conditions of modern societykey competencies of contemporary society
globalized society
sustainable development of society
key competencies for a human development
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Today we stay against the need of a deep reflection on the consequences and impact of present decisions and actions
of society on future generations. Conscious of responsibility towards future world shows the only one way of
sustainable of every aspect development, indicating the education and key competencies of society as one of the
inalienable conditions for the implementation of this concept. Although the results of the PIAAC international
studies are not unambiguous indicator of the level of economic development of the countries measured in GDP per
capita, it can and should be the basis of the analysis of the effectiveness of the education systems in different
countries and associations with the level of economic development of the country.
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Historia, działalność i dokonania Ogólnopolskiego Towarzystwa im. Henryka Sienkiewicza
Janda, Barbara (2008)Celem rozprawy było ukazanie historii, działalności i dokonań Ogólnopolskiego Towarzystwa im. Henryka Sienkiewicza. Towarzystwo istnieje już dwadzieścia dwa lata (od 1986 roku). Jego dorobek naukowy i wydawniczy należy do ... -
Równoległy, czy asynchroniczny rozwój języka migowego i fonicznego? Analiza wypowiedzi dzieci niesłyszących nauczanych metodą kombinowaną.
Peterek, Magdalena (2007)Podczas mojej pracy w specjalnym ośrodku dla dzieci niesłyszących zauważyłam niepokojącą rzecz. Moi wychowankowie nie rozumieli czytanych tekstów, nie potrafili odpowiadać na pytania, w wypowiedziach pisemnych, popełniali ... -
Kształtowanie kompetencji informacyjnych uczniów w kontekście Deklaracji Kapsztadzkiej
Wnęk-Gozdek, Joanna (2015)Kompetencje informacyjne stanowią strategiczny czynnik procesu uczenia się i podstawę funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. Kształtowanie ich stało się jednym z kluczowych zadań szkoły i nauczycieli. Jedną z ...