• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kontrola i ocena stochastycznej wiedzy studentów nauczycielskich kierunków matematycznych

Thumbnail
View/Open
kontrola_i_ocena_stochastycznej__major_maciej_000121.pdf (7.319Mb)
Author:
Major, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Płocki, Adam
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
rachunek prawdopodobieństwa
kontrola i ocena wiedzy
matematyzacja
interpretacja
probabilty theory
grading
assessment
mathematization
interpretation
Date: 2000
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Promotor prof. dr hab. Adam Płocki.
Abstract
Praca dotyczy wypracowania form i metod kontroli stochastycznej wiedzy studentów matematyki sekcji nauczycielskiej. Przez stochastykę rozumie się tu fuzję rachunku prawdopodobieństwa i elementów statystyki matematycznej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytania: 1.Czy kontrolować i oceniać? 2.Jak kontrolować i oceniać? 3.Jakie elementy wiedzy powinny podlegać kontroli i ocenie? 4.Jak powinny być dobierane zadania w testach sprawdzających? W pracy zwraca się szczególną uwagę na zagadnienia matematyzacji i interpretacji. Są to ważne fazy rozwiązywania zadań i problemów z rachunku prawdopodobieństwa. Pokazuje się w jaki sposób można kontrolować umiejętność organizacji tych dwu faz. Ilustrują to wyniki przeprowadzonych badań.
 
This paper’s objective is the elaboration of forms and methods intended to assess the stochastic competence of students training to be teacher’s of mathematics. By stochastics is understood the synthesis of various aspects: the probability theory and elements of statistical mathematics. This paper is an attempt to answer the following questions: 1.Is it necessary to assess and grade? 2.How to assess and grade? 3.What aspects of a student’s thinking should be subject to evaluation? 4.How to select adequate content for problems used currently to assess and grade a students’ competence in the probability theory? This paper in particular concentrates on the process of mathematization and interpretation. These are important phases to be taken into consideration when calculating the solution to a problem concerning the probability theory. This paper shows how to assess the ability to organize these a phases. This is illustrated in the results of the conducted research.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1134
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image