• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kontrola i ocena stochastycznej wiedzy studentów nauczycielskich kierunków matematycznych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
kontrola_i_ocena_stochastycznej__major_maciej_000121.pdf (7.319MB)
Autor:
Major, Maciej
Promotor:
Płocki, Adam
Język: pl
Słowa kluczowe:
rachunek prawdopodobieństwa
kontrola i ocena wiedzy
matematyzacja
interpretacja
probabilty theory
grading
assessment
mathematization
interpretation
Data: 2000
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Promotor prof. dr hab. Adam Płocki.
Streszczenie
Praca dotyczy wypracowania form i metod kontroli stochastycznej wiedzy studentów matematyki sekcji nauczycielskiej. Przez stochastykę rozumie się tu fuzję rachunku prawdopodobieństwa i elementów statystyki matematycznej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytania: 1.Czy kontrolować i oceniać? 2.Jak kontrolować i oceniać? 3.Jakie elementy wiedzy powinny podlegać kontroli i ocenie? 4.Jak powinny być dobierane zadania w testach sprawdzających? W pracy zwraca się szczególną uwagę na zagadnienia matematyzacji i interpretacji. Są to ważne fazy rozwiązywania zadań i problemów z rachunku prawdopodobieństwa. Pokazuje się w jaki sposób można kontrolować umiejętność organizacji tych dwu faz. Ilustrują to wyniki przeprowadzonych badań.
 
This paper’s objective is the elaboration of forms and methods intended to assess the stochastic competence of students training to be teacher’s of mathematics. By stochastics is understood the synthesis of various aspects: the probability theory and elements of statistical mathematics. This paper is an attempt to answer the following questions: 1.Is it necessary to assess and grade? 2.How to assess and grade? 3.What aspects of a student’s thinking should be subject to evaluation? 4.How to select adequate content for problems used currently to assess and grade a students’ competence in the probability theory? This paper in particular concentrates on the process of mathematization and interpretation. These are important phases to be taken into consideration when calculating the solution to a problem concerning the probability theory. This paper shows how to assess the ability to organize these a phases. This is illustrated in the results of the conducted research.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1134
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image