Show simple item record

dc.contributor.advisorTurula, Annapl
dc.contributor.authorGóralczyk, Nataliapl
dc.date.accessioned2023-07-26T06:14:18Z
dc.date.available2023-07-26T06:14:18Z
dc.date.issued2023-09-06
dc.date.submitted2023-09-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12312
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Instytut Filologii Angielskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Anny Turuli, prof. UP.pl
dc.description.abstractThe growing number of older adults remain active and wish to continue learning. They participate in foreign language courses, also the ones organised by the means of distance learning. The purpose of this thesis was to investigate how to properly design an online foreign language course for the older adult. This required conducting design-based research. Reviewing the literature that explores foreign language learning for the older adult using new technologies along with diagnostic measures led to designing and developing of an online foreign language course. The course included both asynchronous and synchronous learning on Moodle and Teams platforms. It was implemented on two groups of persons aged 60+ and lasted 14 weeks. The study employed a mixed-method approach. The research verified the claims as to what constitutes an “ideal” course in light of the literature review. Based on the results, a “beta” version of the course is discussed as a possible model for future online foreign language courses dedicated to older adults. The findings lead to the improvement and expansion of theoretical knowledge on the basic pillars that should be taken into account when designing an online foreign language course for older people and other characteristics of such a course, the older learner’s profile, or the role of the teacher.en
dc.description.abstractCoraz większa liczba starszych dorosłych pozostaje aktywna i chce się dalej uczyć. Uczestniczą oni w kursach języków obcych, także tych organizowanych w ramach kształcenia na odległość. Celem niniejszej rozprawy doktorskiej było zbadanie, jak prawidłowo zaprojektować zdalny kurs języka obcego dla osoby starszej. Wymagało to przeprowadzenia badania opartego na metodzie design-based research. Przegląd literatury dotyczącej nauki języka obcego dla osób starszych z wykorzystaniem nowych technologii oraz działań diagnostycznych doprowadził do zaprojektowania i opracowania zdalnego kursu języka obcego. Kurs obejmował zarówno naukę w trybie asynchronicznym, jak i synchronicznym na platformach Moodle i Teams. Był on realizowany na dwóch grupach osób w wieku 60+ i trwał 14 tygodni. Badanie wykorzystujące metody mieszane zweryfikowało twierdzenia dotyczące tego, co stanowi „idealny” kurs w świetle literatury. Na podstawie wyników wersja „beta” kursu jest omówiona jako możliwy model dla przyszłych kursów języka obcego online przeznaczonych dla starszych osób. Otrzymane wyniki prowadzą do ulepszenia i poszerzenia wiedzy teoretycznej na temat podstawowych filarów, które powinny być brane pod uwagę przy projektowaniu zdalnego kursu języka obcego dla osób starszych oraz innych cech takiego kursu, profilu starszego ucznia czy roli nauczyciela.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectolder adulten
dc.subjectCALLen
dc.subjectforeign language learningen
dc.subjectonline foreign language course designen
dc.subjectosoba starszapl
dc.subjectnowe technologiepl
dc.subjectuczenie języków obcychpl
dc.subjectprojektowanie zdalnego kursu języka obcegopl
dc.titleDesigning an online foreign language course for the older adulten
dc.title.alternativeProjektowanie zdalnego kursu języka obcego dla osób starszychpl
dc.typeThesispl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record