Fenomenologiczne podstawy w edukacji dziecka
View/ Open
Author:
Ryk, Andrzej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 8-13
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
edukacjadziecko
fenomenologia
education
child
phenomenology
Date: 2016
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł prezentuje próbę ukazania podstaw fenomenologicznych w edukacji dziecka. Fenomenologia
jako jeden z najważniejszych kierunków myślowych współczesności dokonał zasadniczej zmiany w rozumieniu
ludzkiego poznania. Zaproponował również nową koncepcję ontologiczną i antropologiczną.
Fakt ten znalazł swe konsekwencje w nowej koncepcji edukacji dziecka. The paper presents an attempt to portray the phenomenological basis in the child's education. Phenomenology
as one of the most important directions of contemporary thought has made a fundamental
change in the meaning of human cognition. It also proposed a new ontological and anthropological
concept. This has been its impact in the new concept of a child's education.