Dyspraksja rozwojowa jako specyficzne zaburzenia funkcji motorycznych dziecka
View/ Open
Author:
Głażewski, Michał
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 20-27
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dyspraksjadziecko
rozwojowe zaburzenie koordynacji
integracja sensoryczna
dyspraxia
child
developmental coordination disorder
sensory integration
Date: 2016
Metadata
Show full item recordAbstract
Przedmiotem artykułu jest dyspraksja jako swoista trudność w uczeniu się, związana z rozwojem mózgu
człowieka, która wpływa na podstawowe zdolności do planowania sekwencji ruchu i wszelkiego rodzaju
działań motorycznych bądź kognitywnych. Zaburzenie to zwykle jest powiązane z nieprawidłowościami
w zakresie percepcji zmysłowej, mówienia i myślenia człowieka. W artykule zostały omówione etiologia,
symptomy, diagnozowanie, współczesne strategie terapii schorzenia oraz ewolucja poglądów na
dyspraksję jako jednostkę chorobową. The subject of the paper is the notion of dyspraxia as a specific learning difficulty, associated with the
development of the human brain, which affects the basic ability to plan sequences of movement and all
kinds of motor or cognitive activities. This disorder is usually associated with abnormalities regarding
the sensory perception, speaking and thinking. The article discusses the etiology, symptoms, diagnosis,
modern strategies of disease treatment and the evolution of views on dyspraxia as a disease entity.