• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Działa(nie) a pozna(nie) w edukacji matematycznej dziecka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Działa(nie) a pozna(nie)... (108.5KB)
Autor:
Nawolska, Barbara
Żądło, Joanna
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 231-237
Język: pl
Słowa kluczowe:
kształtowanie pojęć matematycznych
poznanie i działanie w uczeniu się matematyki
obwód prostokąta
shaping mathematical concepts
knowledge and action in learning mathematics
perimeter of the rectangle
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Podstawą kształtowania pojęć matematycznych i uczenia się matematyki są doświadczenia typu logiczno- matematycznego. Doświadczenia te są wprawdzie początkowo efektem działania na przedmiotach, ale nie przedmioty i ich cechy fizyczne są istotne w tych doświadczeniach, lecz efekty samych czynności, które są stopniowo uwewnętrzniane i mogą być realizowane jedynie w myśli, co jest podstawą tworzenia abstrakcyjnych pojęć a więc wiedzy matematycznej. W procesie uczenia matematyki zapomina się czasami, że nie każda czynność fizyczna jest podstawą budowania pojęć matematycznych. Nie wystarczy więc dostarczyć dziecku konkretów i zachęcić do manipulowania nimi. Ważne jest, jakie czynności wykonuje dziecko, jaki jest efekt tych działań i jakie procesy myślowe temu towarzyszą. Nie każda czynność fizyczna świadczy o aktywności dziecka (w bezruchu można być aktywnym matematycznie).
 
The basis of shaping mathematical concepts and learning mathematics are experiences of logical-mathematical type. Those experiences are admittedly at first an effect of calculations on objects, but not the objects and their physical characteristics are important, but the effects of actions themselves. At first, a child has to take physical actions, but step after step they are externalizing and can be realized only in mind, which is the basis of creating abstract concepts, like mathematical knowledge. In the process of learning mathematics it is forgotten sometimes, that not every physical action is a basis to built mathematical concepts. It is not enough to give a child specifics and encourage to manipulate them. It’s important to see what actions the child takes, what’s the effect and what thought processes accompanies them. Not every physical activity indicates child’s activeness. Stillness can mean that child is mathematically active.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12645
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image