Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNawolska, Barbarapl
dc.contributor.authorŻądło, Joannapl
dc.date.accessioned2023-12-15T08:22:04Z
dc.date.available2023-12-15T08:22:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 231-237pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12645
dc.description.abstractPodstawą kształtowania pojęć matematycznych i uczenia się matematyki są doświadczenia typu logiczno- matematycznego. Doświadczenia te są wprawdzie początkowo efektem działania na przedmiotach, ale nie przedmioty i ich cechy fizyczne są istotne w tych doświadczeniach, lecz efekty samych czynności, które są stopniowo uwewnętrzniane i mogą być realizowane jedynie w myśli, co jest podstawą tworzenia abstrakcyjnych pojęć a więc wiedzy matematycznej. W procesie uczenia matematyki zapomina się czasami, że nie każda czynność fizyczna jest podstawą budowania pojęć matematycznych. Nie wystarczy więc dostarczyć dziecku konkretów i zachęcić do manipulowania nimi. Ważne jest, jakie czynności wykonuje dziecko, jaki jest efekt tych działań i jakie procesy myślowe temu towarzyszą. Nie każda czynność fizyczna świadczy o aktywności dziecka (w bezruchu można być aktywnym matematycznie).pl
dc.description.abstractThe basis of shaping mathematical concepts and learning mathematics are experiences of logical-mathematical type. Those experiences are admittedly at first an effect of calculations on objects, but not the objects and their physical characteristics are important, but the effects of actions themselves. At first, a child has to take physical actions, but step after step they are externalizing and can be realized only in mind, which is the basis of creating abstract concepts, like mathematical knowledge. In the process of learning mathematics it is forgotten sometimes, that not every physical action is a basis to built mathematical concepts. It is not enough to give a child specifics and encourage to manipulate them. It’s important to see what actions the child takes, what’s the effect and what thought processes accompanies them. Not every physical activity indicates child’s activeness. Stillness can mean that child is mathematically active.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectkształtowanie pojęć matematycznychpl
dc.subjectpoznanie i działanie w uczeniu się matematykipl
dc.subjectobwód prostokątapl
dc.subjectshaping mathematical conceptsen
dc.subjectknowledge and action in learning mathematicsen
dc.subjectperimeter of the rectangleen
dc.titleDziała(nie) a pozna(nie) w edukacji matematycznej dzieckapl
dc.title.alternativeKnowledge and action in the mathematical education of the childen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord