Pomyłki, błędy i porażki – niewykorzystany potencjał edukacji, także wczesnoszkolnej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Pawlak, Bożena
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 246-253
Język: pl
Słowa kluczowe:
pomyłkabłąd
porażka
potencjał kształtujący
edukacja wczesnoszkolna
mistakes
errors
defeat
shaping potential
early-school education
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Każdy z nas myli się, popełnia błędy i doświadcza porażek. W artykule podjęto próbę analizy takich
sytuacji w odniesieniu do procesu edukacji. Rozważania skoncentrowano wokół kilku pytań: jaki stosunek
do popełniania błędów i pomyłek oraz do doświadczania porażek dominuje w edukacji dziś – na
początku XXI? czy i jak wykorzystywane są pomyłki, błędy i porażki pojedynczych uczniów oraz grup
uczniowskich? czy i w jaki sposób można sensownie spożytkować pomyłki, błędy i porażki dla celów
edukacyjnych? Each of us is being wrong, is making mistakes and is experiencing defeats. In the article an attempt of
analysis of such situations was made with reference to the educational process. Deliberations were concentrated
around a few questions: what attitude for making mistakes and errors and for experiencing
defeats is dominating in the education, today – at the beginning of the XXI century?, whether and how
are mistakes, errors and defeats of single pupils and pupil groups being used?, whether and in what way
is it possible sensibly to use mistakes, errors and defeats for the objectives of education?