• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pomyłki, błędy i porażki – niewykorzystany potencjał edukacji, także wczesnoszkolnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Pomyłki, błędy i porażki... (112.0KB)
Autor:
Pawlak, Bożena
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 246-253
Język: pl
Słowa kluczowe:
pomyłka
błąd
porażka
potencjał kształtujący
edukacja wczesnoszkolna
mistakes
errors
defeat
shaping potential
early-school education
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Każdy z nas myli się, popełnia błędy i doświadcza porażek. W artykule podjęto próbę analizy takich sytuacji w odniesieniu do procesu edukacji. Rozważania skoncentrowano wokół kilku pytań: jaki stosunek do popełniania błędów i pomyłek oraz do doświadczania porażek dominuje w edukacji dziś – na początku XXI? czy i jak wykorzystywane są pomyłki, błędy i porażki pojedynczych uczniów oraz grup uczniowskich? czy i w jaki sposób można sensownie spożytkować pomyłki, błędy i porażki dla celów edukacyjnych?
 
Each of us is being wrong, is making mistakes and is experiencing defeats. In the article an attempt of analysis of such situations was made with reference to the educational process. Deliberations were concentrated around a few questions: what attitude for making mistakes and errors and for experiencing defeats is dominating in the education, today – at the beginning of the XXI century?, whether and how are mistakes, errors and defeats of single pupils and pupil groups being used?, whether and in what way is it possible sensibly to use mistakes, errors and defeats for the objectives of education?
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12646
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image