Strategie czytania ze zrozumieniem w edukacji wczesnoszkolnej
View/ Open
Author:
Vaškevič-Buś, Jovita
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 311-317
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
czytanie ze zrozumieniemstrategie aktywnego czytania
reading comprehension
strategies for active reading
Date: 2016
Metadata
Show full item recordAbstract
Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem należy do podstawowych elementów edukacji
wczesnoszkolnej. Umiejętność rozumienia czytanych tekstów rozwija się etapowo. Jest to proces długotrwały,
złożony i rozwojowy, wymagający od nauczyciela wiele cierpliwości, pomysłowości i inwencji.
To od nauczyciela zależy, czy potrafi dobrać odpowiednie strategie. W artykule przedstawiam obszary
działań wspomagające umiejętność czytania ze zrozumieniem w edukacji wczesnoszkolnej. Developing skills of reading comprehension is a fundamental component of early childhood education.
Ability to understand written texts develops in stages. It is a long, complex and developmental process,
requiring from teacher a lot of patience, ingenuity and inventiveness. Selection of appropriate strategies
depends on the teacher. In this article I present areas of work supporting reading comprehension skills
in early childhood education.