dc.contributor.author | Vaškevič-Buś, Jovita | pl |
dc.date.accessioned | 2023-12-15T09:41:56Z | |
dc.date.available | 2023-12-15T09:41:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 311-317 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12650 | |
dc.description.abstract | Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem należy do podstawowych elementów edukacji
wczesnoszkolnej. Umiejętność rozumienia czytanych tekstów rozwija się etapowo. Jest to proces długotrwały,
złożony i rozwojowy, wymagający od nauczyciela wiele cierpliwości, pomysłowości i inwencji.
To od nauczyciela zależy, czy potrafi dobrać odpowiednie strategie. W artykule przedstawiam obszary
działań wspomagające umiejętność czytania ze zrozumieniem w edukacji wczesnoszkolnej. | pl |
dc.description.abstract | Developing skills of reading comprehension is a fundamental component of early childhood education.
Ability to understand written texts develops in stages. It is a long, complex and developmental process,
requiring from teacher a lot of patience, ingenuity and inventiveness. Selection of appropriate strategies
depends on the teacher. In this article I present areas of work supporting reading comprehension skills
in early childhood education. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | czytanie ze zrozumieniem | pl |
dc.subject | strategie aktywnego czytania | pl |
dc.subject | reading comprehension | en |
dc.subject | strategies for active reading | en |
dc.title | Strategie czytania ze zrozumieniem w edukacji wczesnoszkolnej | pl |
dc.title.alternative | Strategies for reading comprehension in primary school education | en |
dc.type | Article | pl |