dc.contributor.author | Glanowska, Monika | pl |
dc.contributor.author | Czaja-Chudyba, Iwona | pl |
dc.date.accessioned | 2023-12-15T09:51:13Z | |
dc.date.available | 2023-12-15T09:51:13Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 332-338 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12651 | |
dc.description.abstract | Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki mogą mieć znaczenie w rozwoju zdolności
leworęcznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Na podstawie literatury wyodrębniono definicje
i typologie pojęć: „zdolności” oraz „leworęczność”. W części empirycznej zaprezentowano wnioski
z badań, przedstawiające m.in. udział rodziny i środowiska szkolnego w rozwoju zdolności uczniów
leworęcznych. | pl |
dc.description.abstract | The article is devoted to an attempt to answer the question of what factors may be involved in the development
of the “ability” of “left-handedness” of students in the first stage of education. On the basis
of literature, concepts, definitions and typologies of „ability” and „left-handedness” are distinguished.
In the empirical part the conclusions of the examination are presented, showing, among others, part of
the family and the school environment in the development of left-handed students’ ability. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | zdolności | pl |
dc.subject | uczniowie leworęczni | pl |
dc.subject | abilities | en |
dc.subject | „left-handed” students | en |
dc.title | Czynniki wspierające rozwój zdolności uczniów klas I–III z leworęcznością | pl |
dc.title.alternative | Factors supporting capacity development of the left-handed pupils of class I–III | en |
dc.type | Article | pl |