Ciągłość i zmiany w systemie kształcenia specjalnego – ujęcie normatywne i funkcjonalne
View/ Open
Author:
Parys, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1 / pod redakcją Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [46]-71
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
special educationstudent with disability
special school
integrated school
education program
special education teacher
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
In the article the changes that were occurring with time in the Polish special education system
are presented. The highlighted areas include:
− subject of special education
− goal of special education
− forms of special education
− education programs in special education
− people responsible for the implementation of special education
The conclusion can be drawn that the Polish special education system has undergone a visible
modernization. Education of students with disability becomes less “special”. It complies
with the normalization principle formulated by Wolfensberger.