Techniki relaksacyjne we wsparciu rozwoju dziecka. Metoda Shantala
View/ Open
Author:
Czyż, Anna
Dyduch, Ewa
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1 / pod redakcją Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [75]-87
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Shantala massagesupporting
development
touch
love
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
The article is devoted to the results of using Shantala’s Method in scientific researches. Interpretation
took into account respondents belonging to four different age groups, excluding
infants under five months. Gathered responders’ opinions and summarized observations
concluded the possibilities and necessity of using Shantala massage in different groups such
as adults, school-age children, infants and older autistic kids. The interpretation of researches
were quality and used experiment’s method and analyze of individual case, to whom
suited observation, interview, and contents analysis techniques.