Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Vaškevič-Buś, Jovita
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [78]-87
Język: pl
Słowa kluczowe:
podręcznikczytanka literacka
literatura współczesna
textbook
literary storybook
contemporary literature
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Celem artykułu jest ukazanie czytanek literackich w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego.
Analizie poddane zostały dwie serie podręczników do edukacji wczesnoszkolnej:
Elementarz XXI wieku oraz Lokomotywa. W przeanalizowanych podręcznikach znajdują się
teksty czytanek zarówno współczesnych polskich autorów (Rafała Witka, Zofii Staneckiej,
Małgorzaty Strzałkowskiej czy Grzegorza Kasdepke), jak i utwory polskich klasyków, takich
jak Brzechwa czy Tuwim. Treść czytanek jest osadzona w świecie „tu i teraz”, a zatem ich
tematyka jest bliska współczesnemu dziecku. The article aims to present the literary texts in textbooks for integrated education. There have
been analyzed two series of textbooks for integrated education: Elementarz XXI wieku (Primer
of the twenty-first century) and Lokomotywa (Locomotive). The studied books included texts
of both contemporary Polish authors (Rafał Witek, Zofia Stanecka, Małgorzata Strzałkowska,
Grzegorz Kasdepke) and Polish classics, such as Jan Brzechwa or Julian Tuwim. The content
of the storybooks is embedded in the world of “here and now”, and therefore their subject is
close to the contemporary child.