• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego

Thumbnail
View/Open
Teksty literackie... (268.5Kb)
Author:
Vaškevič-Buś, Jovita
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [78]-87
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
podręcznik
czytanka literacka
literatura współczesna
textbook
literary storybook
contemporary literature
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Celem artykułu jest ukazanie czytanek literackich w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego. Analizie poddane zostały dwie serie podręczników do edukacji wczesnoszkolnej: Elementarz XXI wieku oraz Lokomotywa. W przeanalizowanych podręcznikach znajdują się teksty czytanek zarówno współczesnych polskich autorów (Rafała Witka, Zofii Staneckiej, Małgorzaty Strzałkowskiej czy Grzegorza Kasdepke), jak i utwory polskich klasyków, takich jak Brzechwa czy Tuwim. Treść czytanek jest osadzona w świecie „tu i teraz”, a zatem ich tematyka jest bliska współczesnemu dziecku.
 
The article aims to present the literary texts in textbooks for integrated education. There have been analyzed two series of textbooks for integrated education: Elementarz XXI wieku (Primer of the twenty-first century) and Lokomotywa (Locomotive). The studied books included texts of both contemporary Polish authors (Rafał Witek, Zofia Stanecka, Małgorzata Strzałkowska, Grzegorz Kasdepke) and Polish classics, such as Jan Brzechwa or Julian Tuwim. The content of the storybooks is embedded in the world of “here and now”, and therefore their subject is close to the contemporary child.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12836
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image