• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Teksty literackie... (268.5KB)
Autor:
Vaškevič-Buś, Jovita
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [78]-87
Język: pl
Słowa kluczowe:
podręcznik
czytanka literacka
literatura współczesna
textbook
literary storybook
contemporary literature
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem artykułu jest ukazanie czytanek literackich w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego. Analizie poddane zostały dwie serie podręczników do edukacji wczesnoszkolnej: Elementarz XXI wieku oraz Lokomotywa. W przeanalizowanych podręcznikach znajdują się teksty czytanek zarówno współczesnych polskich autorów (Rafała Witka, Zofii Staneckiej, Małgorzaty Strzałkowskiej czy Grzegorza Kasdepke), jak i utwory polskich klasyków, takich jak Brzechwa czy Tuwim. Treść czytanek jest osadzona w świecie „tu i teraz”, a zatem ich tematyka jest bliska współczesnemu dziecku.
 
The article aims to present the literary texts in textbooks for integrated education. There have been analyzed two series of textbooks for integrated education: Elementarz XXI wieku (Primer of the twenty-first century) and Lokomotywa (Locomotive). The studied books included texts of both contemporary Polish authors (Rafał Witek, Zofia Stanecka, Małgorzata Strzałkowska, Grzegorz Kasdepke) and Polish classics, such as Jan Brzechwa or Julian Tuwim. The content of the storybooks is embedded in the world of “here and now”, and therefore their subject is close to the contemporary child.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12836
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image