Show simple item record

dc.contributor.authorPaśko, Ingridpl
dc.date.accessioned2024-02-13T10:17:58Z
dc.date.available2024-02-13T10:17:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationWizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [121]-135pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12840
dc.description.abstractW edukacji wczesnoszkolnej podręcznik jest środkiem dydaktycznym, który dostarcza uczniom informacji, porządkuje ich wiedzę o świecie, kształtuje zainteresowania i różnorodne umiejętności. W pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela istotne znaczenie ma dobór podręcznika. Przy wyborze podręcznika nauczyciel powinien kierować się poziomem i układem zawartych w nich informacji, ilustracji, ćwiczeń, zgodnością z podstawą programową, atrakcyjnością prezentowanych treści. Znaczenie podręcznika w edukacji przyrodniczej określają pełnione przez niego funkcje dydaktyczne. W artykule podjęto próbę oceny przydatności dydaktycznej podręczników na poziomie wczesnoszkolnym, a szczególnie w edukacji przyrodniczej pod kątem pełnionych przez nie funkcji. Cele i zadania edukacji przyrodniczej stanowią wskaźnik w zakresie funkcji i struktury metodycznej, jaką powinien pełnić podręcznik jako swoiste narzędzie pracy nauczyciela i dziecka.pl
dc.description.abstractIn early primary school education, a textbook is a didactic tool which supplies pupils with information, systematizes their knowledge about the world, shapes their interests and various skills. Choosing a right textbook is crucial for teacher’s didactical and pedagogical work. When making a selection, teacher should evaluate the level and structure of contents, illustrations, and exercises. Further, the alignment to curriculum, and attractiveness of the presented information need to be considered. A significance of a textbook in the realm of environmental education is determined by the didactical functions it fulfils. The article seeks to assess a didactical usefulness of textbooks at the early primary school level, especially in regard with environmental science textbooks and the didactical functions ascribed to them. The aims and goals of environmental education are seen as indicators of functional and structural scope that a textbook should cover as a particular working aid for both teachers and pupils.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectedukacja przyrodniczapl
dc.subjectpodręcznikpl
dc.subjectfunkcje dydaktycznepl
dc.subjectenvironmental educationen
dc.subjecttextbooken
dc.subjectdidactical functionsen
dc.titlePrzydatność dydaktyczna podręcznika w edukacji przyrodniczej w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanegopl
dc.title.alternativeUsefulness of educational textbook in environmental education in the opinion of teachers of early childhood educationen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record