Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej a treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie
View/ Open
Author:
Dworska-Kaczmarczyk, Urszula
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [156]-165
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
podręcznik do edukacji wczesnoszkolnejedukacja regionalna
dziedzictwo kulturowe
treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie
handbook for early school education
regional education
cultural heritage
contents of regional education
cultural heritage of the region
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
Współczesna szkoła powinna łączyć elementy tradycji, dziedzictwa kulturowego przodków
z elementami nowoczesności, odzwierciedlając współczesne życie. Istotne jest, aby w podręcznikach
dla edukacji wczesnoszkolnej zawarte były treści z zakresu edukacji regionalnej dotyczące
domu rodzinnego, szkoły, miejscowości, przyrody w najbliższym otoczeniu dziecka, Ojczyzny
oraz obrazów z przeszłości: rodziny, szkoły, a także miejscowości. Z dokonanej analizy
podręcznika opracowanego na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
pt. Nasz elementarz dla klasy I szkoły podstawowej wynika, iż jego autorki dostrzegają znaczenie
kształtowania wśród najmłodszych tożsamości rodzinnej i lokalnej. The contemporary school should combine elements of tradition, cultural heritage of ancestors
with elements of modernity, reflecting the present life. It is important that handbooks for
early school education include contents of regional education concerning the family home,
school, town, wildlife in the immediate vicinity of the child, country and images from the
past: family, school and place of birth. The analysis of the handbook prepared at the request
of the minister responsible for education and upbringing, Our primary, for the first class of
primary school, shows that the authors recognize the importance of forming among children
family identity and local identity.