• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej a treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Podręcznik do edukacji... (247.2KB)
Autor:
Dworska-Kaczmarczyk, Urszula
Źródło: Wizja świata - wizja dziecka w przestrzeni podręczników do edukacji wczesnoszkolnej / redakcja naukowa Iwona Czaja-Chudyba, Bożena Pawlak, Jovita Vaškevìč-Buś. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [156]-165
Język: pl
Słowa kluczowe:
podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej
edukacja regionalna
dziedzictwo kulturowe
treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie
handbook for early school education
regional education
cultural heritage
contents of regional education
cultural heritage of the region
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Współczesna szkoła powinna łączyć elementy tradycji, dziedzictwa kulturowego przodków z elementami nowoczesności, odzwierciedlając współczesne życie. Istotne jest, aby w podręcznikach dla edukacji wczesnoszkolnej zawarte były treści z zakresu edukacji regionalnej dotyczące domu rodzinnego, szkoły, miejscowości, przyrody w najbliższym otoczeniu dziecka, Ojczyzny oraz obrazów z przeszłości: rodziny, szkoły, a także miejscowości. Z dokonanej analizy podręcznika opracowanego na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pt. Nasz elementarz dla klasy I szkoły podstawowej wynika, iż jego autorki dostrzegają znaczenie kształtowania wśród najmłodszych tożsamości rodzinnej i lokalnej.
 
The contemporary school should combine elements of tradition, cultural heritage of ancestors with elements of modernity, reflecting the present life. It is important that handbooks for early school education include contents of regional education concerning the family home, school, town, wildlife in the immediate vicinity of the child, country and images from the past: family, school and place of birth. The analysis of the handbook prepared at the request of the minister responsible for education and upbringing, Our primary, for the first class of primary school, shows that the authors recognize the importance of forming among children family identity and local identity.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12843
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image