• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przystosowanie społeczne młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną i jego związek z jej samooceną i samoakceptacją

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Przystosowanie społeczne... (279.1KB)
Autor:
Mikrut, Adam
Źródło: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe / pod redakcją Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [11]-35
Język: pl
Słowa kluczowe:
social adaptation
self-perception
intellectual disability
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In the first part of the article the author tries to examine the hierarchical order of concepts such as: social development – social adaptation – social competences and social skills and the position the concept of social adaptation takes in the above list. As a result he comes to the conclusion that the distinction between those concepts is rather unclear. This is especially evident in special pedagogy in which all those terms are usually used interchangeably. The above observations constitute the theoretical backdrop to the attempt of finding the relationship between social adaptation and the selected elements of self-perception of students with intellectual disability. As stated by the author, the argument in favor of this relation can be found in the assumptions formulated by Jan and Wladysława Pileccy (1995, p.197) according to which those students exhibit a low level of adequate social interaction. As a result of their negative self-concept they believe they are not able to react adequately in different interpersonal situations. The above assumptions were verified in the study that included 60 students of lower secondary school; 30 of which were normally developing adolescents and another 30 were students with intellectual disability.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12893
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image